Wie we zijn



REF kent zijn origine in Stockholm sinds 2004. Vandaag zijn we een wereldwijd gekend Zweeds kappersmerk dat zijn producten creëert volgens Zweedse normen.

We geloven in natuurlijke schoonheid

Aan de basis van REF ligt een passie voor creativiteit en innovatie. We ontwikkelen altijd hoogst kwalitatieve producten waarin we natuurlijke, organische ingrediënten combineren met de laatste technologie. 

Een compleet professioneel assortiment van 100 % vegan kappersproducten, die nooit het belang van en de liefde voor het milieu en de natuur uit het oog verliezen.

We geloven in een duurzame wereld waarin dieren zij aan zij leven met de mens, zonder uitbuiting. Onze producten zijn cruelty-free en voor iedereen.

Ons Zweedse erfgoed gecombineerd met onze passie voor stijl, laat ons toe fantastische, duurzame producten te ontwikkelen, die simpelweg werken. 

ORGANISCHE INGREDIËNTEN

Alle REF producten bevatten zorgvuldig geselecteerde ingrediënten

Elk Care gamma bevat een organisch ingrediënt met prestatiegerichte eigenschappen om het gewenste resultaat te bereiken.  

De organische ingrediënten worden geoogst bij gecertificeerde boerderijen

Natuur + Wetenschap


Alle producten worden gecreëerd vanuit de filosofie Natuur + Wetenschap.

We maken enkel gebruik van organische ingrediënten. 

We gebruiken de nieuwste en meest effectieve ingrediënten uit de natuur, gecombineerd met geavanceerde wetenschap om prestatiegerichte producten te ontwikkelen.

Ons kleurbehoudssysteem is aanwezig in elk REF-product.



ONZE ORIGINE

In 2004 was Jan Ernstberger de eigenaar van een kappersketen met meer dan 30 salons in Zweden. 
Hij merkte dat slechts een paar haarproducten regelmatig werden verkocht. 
Het bracht hem op het idee om REF te creëren, wat staat voor Find your Reference. 
Hierdoor kunnen kappers en consumenten hun specifieke referentie van haarproducten vinden.

Het REF-productassortiment was gebaseerd op de musthaves van gevestigde salons. Alleen hoogwaardige, veelgevraagde producten zijn gemaakt vanuit ons Scandinavische erfgoed en oogpunt. REF werd een inspirerend en innovatief schoonheidsmerk dat zich richt op professionele haarverzorging en een internationale markt verovert.

In 2011 trad zijn zoon Edward toe als COO en ontwikkelde hij producten en verpakkingen en in 2017 was het tijd voor een nieuwe merkidentiteit. REF is vegan geworden en vrij van sulfaten, parabenen en gluten, allemaal noodzakelijke eigenschappen in het huidige winkelklimaat. Dit was een nieuwe, duidelijke richting om het merk vooruit te helpen in wat het nu is.

2022
We zijn trots ondertussen zo’n 30,000 kappers of salons in onze REF-familie te hebben, die met onze producten werken en/of deze verkopen, en dit wereldwijd. 

Voor de Noord-Amerikaanse markt, hebben we een lokaal distributiecentrum in Boston.

We verwelkomen je graag in onze wereld waar natuur en wetenschap elkaar ontmoeten.

Bewuste keuzes maken en de uniekheid en individualiteit in alle haartypes naar boven brengen, terwijl de Natuurlijke Schoonheid versterkt wordt.

  • Verfijn je haar
  • Verfijn je stijl
  • Verfijn de natuur.



© copyright 2022 - Privacyverklaring - Designed with by reclamelab !